2014. február 1., szombat

Csipke csipkével

Eljött a perc, hogy megvalósítsam régi vágyamat, amit ez a rettenetes kék horgolmány az idők folyamán csak még égetőbbé tett: csipkét szeretnék kötni, nem horgolni és főleg nem több darabból. Ahhoz azonban, hogy ezt véghez vihessem, először is meg kellett tanulnom csipkét kötni, ami esetemben nem volt egyszerű mutatvány. Annak idején, amikor kötni tanultam, véletlenül elnéztem a kézikönyvet, ami jobb-és balkezeseknek egyszerre írta le a kötés fortélyait - így történt, hogy bár gyakorlatilag jobb kézzel művelem azt, amit én kötésnek nevezek, a technikám a legtöbb leírással és kötéstechnikával sajnos nem összeegyeztethető. Így történt, hogy nekem kellett kitalálnom, mit is jelentenek a különböző rövidítések, és hogyan kell létrehozni a kötés színén a megfelelő kinézetű szemkombinációkat. De most már számtalan lebontás és újrapróbálkozás után az alapokkal végre tisztában vagyok, sőt korlátozott keretek között magamtól is létre tudok hozni egyszerű mintákat. A sok gyakorlás és a különböző mintákkal való kísérletezés azonban azzal a hátulütővel járt, hogy teljesen elbizonytalanodtam, hogy melyik is mutatna a legjobban az én gyönyörűséges, a kedvenc színeimmel ékeskedő tízdekás félmoher csipkefonalammal?
Hamar rájöttem, hogy ezt nem. Túlságosan... semmilyen. Semmi nem jut róla eszembe, és ez már alapból kizáró ok.
Na ez már inkább esélyes volt egy ideig, főleg azért, mert saját kreációmnak tekinthetem (nyilván előttem is számtalanszor "feltalálták" már, én csak beálltam a sorba...). Aztán persze rájöttem, hogy kissé talán túl sűrűre sikeredett. Annyira közel préseltem egymáshoz a mintákat, hogy elsorvadtak, megcsúnyultak. Ez is kiesett.
Nagyon sokáig ez a minta vezetett, elsősorban talán azért, mert gyakorlatilag ez volt az első csipkeminta, amit képes voltam megkötni, és mivel leveleket ábrázol, úgy gondoltam, illeni fog a fonalam természetes színeihez.De aztán jött valami, ami ettől a szilárdnak gondolt elhatározásomtól is eltérített, és az
ez a minta volt (mármint a felső részén látható variáció). Ez a minta szintén nem leírás alapján készült (azt hiszem, ez eléggé látszik is rajta... :S), és  tulajdonképpen meg sem született volna, ha nincs az elsőként bemutatott változat. Azt ugyanis túl unalmasnak gondoltam, és megpróbáltam átalakítani. Ezáltal kiderült, hogy a DROPS tervezői a látszattal ellentétben nem véletlenül alkották a mintát olyanra, amilyen, és sajnos, ha az ember átalakítással kezd kísérletezni kezdő létére, nem feltétlenül azt fogja kapni, amit várt. Így történt, hogy pikkelyminta helyett a kötésemen csak unalmas kockák jelentek meg. Még jó, hogy éppen volt egy félresiklott kockás ötletem, így össze lehetett párosítani a kettőt, és végre úgy érezhetem, találtam egy mintát, amit hajlandó leszek a sálam kedvéért hetekig (ha nem tovább) ismételgetni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése