2018. március 8., csütörtök

Tapestry

Azt hiszem, felhagyok annak az ígérgetésével, hogy majd gyakrabban fogok írni, vagy hasonlók. Lassan már nem is tudom, hogy én kergetem a feladataimat, vagy azok üldöznek engem... Mindenesetre új cuccokra sajnos azóta sem volt időm, de a régiségek között turkálva megint találtam olyat, amit nem láttatok még.
A tapestry egy különleges színes horgolástechnika. A trükkje abban áll, hogy az éppen nem használt szálakat a szemeken BELÜL vezeted, és amikor színt váltasz, a futó 2-3 szál közül egészen egyszerűen egy másikkal kezdesz dolgozni. A módszer praktikuma, hogy a szálak különleges tartást adnak a kész anyagnak, ezért aztán akár kosarakat és egyéb, viszonylag merev falú tárolókat is lehet készíteni belőle.
Én azonban nem így tettem, hanem rögtön az első próbálkozásra nekiálltam egy hátizsáknak, természetesen nem más, mint norvég mintás díszítéssel:

A használhatóságtól már csak egy lépés választja el, ez pedig a pánt, ami létezik ugyan, de teherbírásból nagyon rosszul vizsgázott (elsősorban az átgondolatlan kialakítás miatt).

A technika annyira tetszett, hogy más célra (elsősorban a társasjátékokhoz használt jó kétmaréknyi mindenféle dobókockámnak) is készítettem még kisebb-nagyobb szütyőket, magamnak és másoknak is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése