2013. augusztus 4., vasárnap

Talált tárgy - tutorial

Mit lehet kezdeni egy rozsdás, háromcentis kis kulccsal, amit az ember húga talál a padláson? Most meglátjátok :)
Mivel a kulcs elég rossz állapotban van, több feladatunk lesz vele.
Első feladat: Rozsdamentesítés
Csiszolópapír is megteszi, de az igazán hatásos eszköz agresszív rozsdafoltok esetén a reszelő. Távolítsuk el az ÖSSZES foltot, mert később kellemetlen problémáink támadhatnak a maradék rozsda miatt!
Második feladat: Védőbevonat készítése
Lehet, hogy szép lett a kulcs, de biztosak lehetünk benne, hogy egy idő után újra rozsdásodni fog, ha nem kezeljük valamivel. Én ónt használtam - igaz, nem valami elegáns, de egy forrasztópákával simán szétteríthető a fémtiszta felületen. Itt válik igazán fontossá, hogy mennyire voltunk alaposak az előző feladat során. A rozsda gátolja a forrasztóón elfutását a fémen, és nem utolsósorban borzasztó szaga van!
VIGYÁZAT! Semmilyen körülmények között ne nyúljunk hozzá a kulcshoz addig, amíg a folyasztópaszta (amit a siker érdekében bőségesen használunk, ugye...) sistereg és olvad a felületen, mert nagyon megégethetjük magunkat! Inkább várjunk, amíg a kulcs lehűl (vagy fogjuk satuba egy kis ideig - nem kell nagyon megszorítani, csak azért csináljuk, hogy a hideg fém elvonja a hőt a forró kulcstól). Addig is nakiláthatunk a következő feladatnak
Harmadik feladat: Díszítőelemek kiválasztása

Bármennyire cuki is a kulcs, én azért nem hagyom csak úgy dísztelenül... :) Választhatunk gyöngyöket, vagy akármit, ami a stíluslnknak megfelel. Én néhány óraalkatrész mellett döntöttem, de mivel fogaskerékből már csak sárgaréz volt, ónnal ezeket is "átszíneztem". Ez azért is hasznos, mert az elemek összeforrasztásánál majd nem kell sokat vacakolni - egyszerűen felmelegítjük, és a részek maguktól is szépen összeállnak.
Negyedik feladat: Összerakjuk a kis díszeket, és ráforrasztjuk a kulcsra.
Az eredmény:

Most már egészen máshogy néz ki... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése